سفارش تبلیغ
صبا ویژن

5 علت نیاز کسب وکار ها به سایت

چرا کسب و کارها به وب سایت نیاز دارند؟

شاید شما با خود فکر کنید که چون کسب و کارتان به اندازه کافی بزرگ نیست و مشتریان شما با تکنولوژی آشنا نبوده و با اینترنت سر و کار ندارند، در نتیجه نیازی به وب سایت ندارید.

اما لازم است بدانید که امروزه فعالیت در فضای مجازی و در دسترس بودن در محیط آنلاین و اینکه چه محصول و یا خدماتی را می توان به مردم پیشنهاد دهید، برای کسب و کار ضروری می باشد. مسئله مهم و حیاتی این است که مشتریان شما آنلاین هستند و سعی در یافتن اطلاعات بیشتر در مورد کسب و کار شما دارند.

امروزه هر چیزی به سمت آنلاین شدن پیش می رود. بعضی افراد حتی تمایلی به ارسال درخواست شغلی خود به شرکتی که بر روی وب سایت سرمایه گذاری نکرده است، ندارند. زیرا آنها معتقد هستند که اگر صاحبان کسب و کار نتوانند یا نمی توانند روی خود سرمایه گذاری کنند، چگونه می توانند بر روی آنها سرمایه گذاری کنند . یکی از موارد اصلی در خدمات وردپرس بخش طراحی سایت می باشد که لازمه هر کسب و کاری است . ما در اینجا نکات ضروری که باعث می شود شما دست به کار شوید و یک سایت با توجه به نیاز خود راه اندازی کنید را شرح داده ایم پس در ادامه با ما همراه باشید .

وب سایت می تواند در بازاریابی و توسعه کسب و کار کمک کند

رقابت ها انلاین می باشند بهتر  است برند خود را در این فضای رقابتی با طراحی و انتشار یک وب سایت خلاقانه معرفی کنید. می توانید با استفاده از روش های مختلف بازاریابی ترافیک لازم جهت عرضه محصولات یا خدمات خود را جذب کرده و بازدید کنندگان را هدفمند انتخاب نمایید.

اجرای استراتژی های بازاریابی دیجیتال به شما کمک می کند تا به مخاطبان هدف خود برسید. برای تثبیت یک برند و داشتن مشتریان وفادار می توانید از طریق کانال های ارتباطی وب سایت با مشتریان به صورت 7/24 یا به اصطلاح 24 ساعته و هفت روز هفته با مشتریان ارتباط برقرار کنید.

اطلاعات بازدیدکنندگان سایت و بازخوردهای آنان بسیار با ارزش بوده و می تواند شرایط درک عمیقی از مخاطبان و تمایلات آنان فراهم آورد بعبارت دیگر شما می توانید با انتظارات و تمایلات مشتریان ارتباط برقرار کنید. آنچه گفته شد مطابق مرحله پردازش تبدیل در بازاریابی ایمیلی می باشد.

به کسب و کار شما جهت داده و امکان جذب مشتریان جدید را فراهم می نماید

مطابق بررسی صورت گرفته 92 درصد افرادی که در موتورهای جستجو بخصوص گوگل جستجو می کنند فقط به نتایج صفحه اول توجه می کنند. اینکه وب سایت شما در کلمات کلیدی اختصاصی خود در این صفحه قرار بگیرد بسیار با اهمیت است چرا که اکثر کاربران روی یکی از سه مورد اول نتایج کلیک می کنند.

قرار گرفتن در صفحه اول گوگل برای یک کلمه کلیدی مرتبط قابل قیمت گذاری نمی باشد. این مهم به شما کمک می کند تا بدون آنکه هزینه ای پرداخت کنید، مشتریان جدید جذب نمایید. می توان گفت که قرار گرفتن در رتبه بندی ابتدایی گوگل مانند یک معدن طلا می باشد که ارزش و قیمت کار شما را بالا می برد.

اطلاع رسانی از محصولات و خدمات جدید به مشتریان فعلی

طی گزارش های رسیده حدود 90 درصد بازدید کنندگان یک سایت شرکتی، ابتدا صفحات مربوط به محصولات یا خدمات را بازدید می کنند سپس براساس نیاز سایر بخشها را خواهند دید. با استفاده از این رویکرد می توانید مزیت رقابتی محصولات یا خدمات خود نسبت به سایرین را به خوبی بیان نموده و با بازار هدف خود ارتباط بهتری برقرار کنید. با اطمینان می توان گفت که با تغییر ذایقه و پارادایم فکری مشتریان، بدون داشتن وب سایت بسیاری از مشتریان فعلی شما جذب رقبا خواهند شد. در طراحی وب سایت این نکته را در نظر بگیرید که اطلاعات تماس شما باید به سادگی قابل مشاهده باشد. در صورت استفاده صحیح از امکانات سایت مانند درج صفحه سوالات متداول می توانید تماسهای پشتیبانی و هزینه های آنرا کاهش داده و در عین حال سطح رضایتمندی مشتریان را افزایش دهید.

بجای اجاره یک دارایی، خودتان ان را داشته باشید

حضور بسیاری از صاحبان کسب و کار در فضای آنلای اصطلاحا به صورت اجاره ای می باشد. به طور مثال با عضویت کسب و کار شما در فیس بوک فقط حق بهره برداری از پلتفرم آن در قالب قوانین فیس بوک به شما واگذار می شود و شما مالک چیزی نیستید و به طور قطع این حضور هر چند با توفیقاتی هم اگر همراه باشد ممکن است یک شبه با تمام مشتریان و دوستان جذب شده از بین برود. این واقعیت در مورد نرم افزارهای ظاهرا رایگان سایت ساز آنلاین که به فور در فضای اینترنت قابل مشاهده هستند نیز وجود دارد. این نرم افزارها در بهترین حالت، با وجود زرق و برق و تبلیغات فراوان، حق بهره برداری را به صورت یک طرفه به شما اجاره می دهند که این موضوع بخصوص در زمان تجدید نیازها و توسعه وب سایت چالش های بسیاری به همراه خواهد داشت.

البته در این میان نرم افزارهای متن باز و رایگانی مانند وردپرس نیز جهت ایجاد وب سایت وجود دارد که می تواند بخش اعظمی از نیازهای یک کسب و کار را پوشش دهند. شاید یکی از مزیتهای وردپرس و علت محبوبیت آن متن باز بودن و توسعه مداوم آن باشد. یادگیری و استفاده از ورود پرس بسیار ارزشمند است و برای وب سایت های شخصی و کسب و کارهای بسیار کوچک مناسب می باشد.

به سلایق و خواسته های مشتریان توجه داشته باشید

در عصر جدید به دلیل تثبیت پارادایم مشتری محور توجه به سلیقه و علاقه مشتریان بسیار با اهمیت است. به طوری که 38 درصد کاربران یک سایت در صورت عدم توجه به سلایق آنها، به دسته مشتریان ناراضی خواهند پیوست. الگوریتم های رتبه بندی گوگل با استفاده از هوش مصنوعی تجربه و رضایت کاربران از سایت شما را رصد می کنند. به طور مثال وقتی بازدید کننده ای به سایت شما مراجعه می کند و با توجه به طراحی ضعیف آن فورا آنرا ترک می کند گوگل این وضعیت را شناسایی کرده و رتبه شما را به شدت کاهش می دهد.

یکی دیگر از فاکتورهای مهم از نگاه کاربران، قابلیت نمایش صحیح سایت شما در تلفن های می باشد چرا که امروزه بیش از 60 درصد بازدیدها و ترافیک داده از طریق این دستگاه ها بوده و این موضوع مهم از نظر موتورهای جستجو نیز مورد توجه قرار گرفته است. در واقع سایت طراحی شده باید قابلیت واکنشگرایی (Responsive) را داشته باشد و اولویت طراحی آن صفحات کوچکتر تلفن های همراه باشد.

در نهایت هدف اصلی از طراحی یک سایت برای کسب و کار ایجاد اشتیاق در بازدید کنندگان و تبدیل آنها به مشتری است. پس داشتن وب سایت برای موفقیت در بسیاری از کسب و کارها ضروری بوده و بهتر است با برنامه ریزی و استراتژی، ضمن تحلیل صحیح نیازها و با استفاده از زبان های برنامه نویسی تهیه شود. شما می توانید برای طراحی سایت از سایت های مختلفی که انواع خدمات وردپرسی مانند طراحی سایت و خرید ابزار های سئو و ... را انجام می دهند مراجعه کنید تا بهرتین سایت را با توجه به نیاز کسب و کارتان راه اندازی کنید .