سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکات ضروری برای انتخاب هاست مناسب

 

انتخاب هاست مناسب یکی دیگر از خدمات وردپرس می باشد و از مسائلی است که اکثر مدیران وبسایت ها با آن مواجه می‌شوند، در نتیجه اگر انتخاب خوبی از خرید نداشته باشند، سایت‌شان با مشکلات زیادی روبرو شده و همچنین آسیب های زیادی به کسب و کارشان وارد خواهد شد . ما در این مقاله راهکار های خرید یک هاست خوب برای سایتتان را شرح خواهیم داد پس در ادامه با ما همراه باشید

هاست ویندوز یا هاست لینوکس

به طور کلی هاست به دو دسته تقسیم می‌شود: هاست ویندوز و هاست لینوکس. لازم است، تعیین کنید، قصد دارید از هاست لینوکس یا از هاست ویندوز استفاده کنید. همانطور که از نام آنها پیداست. هاست ویندوز از سیستم عامل و نرم‌افزارهای مخصوص ویندوز استفاده می‌کند، هاست لینوکس هم از نسخه های سیستم عامل لینوکس استفاده می‌کند. اما کدام یک مناسب‌تر هستند. هاست لینوکس به صورت رایگان در اختیار کاربران می‌گیرد، اما هاست ویندوز که محصول شرکت مایکروسافت است، باید برای استفاده از آن هزینه‌ای پرداخت کنید. هر دو آنها دارای سیستم قدرتمند و امن هستند. بسیاری از افراد معتقدند لینوکس بهتر و قوی‌تر از ویندوز است، بنابراین رایگان بودن آن دلیلی بر ضعف آن نخواهد بود.

اکثر سیستم های مدیریت محتواهای معروف مانند وردپرس، جوملا و دروپال، توسط هر دو سیستم ‌عامل لینوکس و ویندوز پشتیبانی می‌شوند. اما هاست ‌های لینوکسی سازگاری بیشتری با وردپرس دارند، در واقع سایت بر روی آنها سرعت و عملکرد بهتری دارد، به همین دلیل هاست لینوکسی برای افرادی که از وردپرس استفاده می‌کنند، بدون شک بهترین انتخاب است

هاست اختصاصی: در هاست اختصاصی یک سرور با تمام منابع و پهنای باند، اجاره می‌کنید. قیمت سرورهای اختصاصی بالاست، اما امکان شخصی سازی کامل و بهینه سازی را برای کاربران فراهم می‌کند، همچنین این هاستینگ بهترین امنیت، عملکرد و انعطاف پذیری را دارد

هاست اشتراکی: ابتدایی‌ترین و پرکاربردترین نوع میزبانی هاست اشتراکی است؛ قیمت‌های مناسبی داشته و همه ویژگی‌های لازم برای راه‌اندازی یک وب‌سایت معمولی را دارد. در هاستینگ اشتراکی یک سرور تقسیم ‌بندی شده و در اختیار صدها یا هزاران کاربر قرار می‌گیرد که در این صورت افراد به‌ طور مشترک از منابع، پهنای باند و حجم فضای آن استفاده می‌کنند.

نکات ضروری برای انتخاب هاست مناسب

هاست ایرانی یا هاست خارجی

هاست های ایران برای کاربران ایرانی سرعت و عملکرد بهتری دارند، اما برای کاربران خارجی از سرعت کمتری برخوردار هستند. در واقع این نیاز وب سایت شماست که مشخص می‌کند هاست ایران برایتان مناسب‌تر است یا هاست خارج؟ بسیاری از افراد تصور می‌کنند، هاست ایران تفاوت چشمگیری با هاست خارجی دارد، در حالیکه اگر شما یک هاست باکیفیت تهیه کنید، می‌توانید سرعت بالاتری را تجربه کنید. به طور کلی اگر سایت دولتی یا سازمانی دارید و یا اینکه برای شما اهمیت دارد، سایتتان بر روی چه زیر ساخت هایی میزبانی می‌شود و همچنین پینگ تایم برایتان مهم است، بهتر است از هاست ایرانی استفاده کنید.

شناسایی کردن فضای مورد نیاز

این قسمت بستگی دارد که هدف شما برای راه اندازی و طراحی سایت چه چیزی باشد؟ اگر هدف شما تمرین و یادگیری است نیاز به فضای کوچک دارید. به صورت کلی پیشنهاد می کنم میزان فضای مورد نیاز خود را به این صورت تعبیه کنید.

20%فضای هاست برای اسکریپت ها و فایل – 30% برای ایمیل ها – 50% برای فضای بک آپ ها در نظر بگیرید.

خوب اگر شما قصد راه اندازی و طراحی سایت خدماتی و یا اطلاع رسانی دارید داستان فرق می کند و شما باید از پلان های شرکتی استفاده کنید. زیرا هم باید به اندازه کافی برای فایل ها و اسکریپت ها فضا داشته باشید و هم برای عکس ها و فیلم ها و مولتی مدیای سایت فضای مناسبی داشته باشید.

شناسایی پهنای باند و ترافیک برای طراحی سایت

بگذارید این مسئله را با یک مثال روشن کنم. شما برای استفاده از اینترنت خانگی محدودیت دارید و در ماه تا یک اندازه ای می توانید از آن استفاده کنید و برای استفاده بیشتر باید گیگ بخرید. این مورد درباره ی هاست هم صادق است. هر شرکت ارائه دهنده هاست در پلن های مختلف یک مقدار مشخصی ترافیک به صورت ماهیانه در نظر می گیرد. حالا اگر شما قبل از پایان ماه بیشتر از آن مقدار مشخص استفاده کنید سریس شما معلق می شود و باید گیگ اضافی بخرید. خوب این درمورد ترافیک است اگر برایتان سرعت بارگذاری سایت و دانلود و آپلود مهم باشد به پهنای باند باید بیشتر دقت کنید.

مشخص کردن تعداد دامنه و زیر دامنه

یکی دیگر از خدمات وردپرس خرید دامنه می باشد .شما باید یک زیر دامنه ایجاد کنید. ابتدا باید دامنه ای جداگانه بخرید و نام آن را مناسب با کار خود و دامنه اصلی انتخاب کنید.  برای پشتیبانی بخواهید یک زیر دامنه داشته باشید که افراد مستقیماً وارد آن قسمت شوند. خوب شاید بگویید این چه ربطی به انتخاب هاست دارد شما باید قبل از خرید هاست دقت کنید که سرویس دهنده هاست قابلیت اضافه کردن چه تعداد دامنه و زیر دامنه را دارد. البته یادآوری کنم که اکثراً شرکت های بزرگ از این ویژگی استفاده می کنند. اما شرکت هایی هم که احتمال کار خود را وسیع تر می دانند می توانند زودتر این موضوع را پیش بینی کنند.

منابع RAM و CPU مورد نیازتان

یکی از پارامترهای مهم برای انتخاب هاست خوب این دو گزینه هستند. این بدان معنی است که حجم میزان سهمی که سرویس شما از RAM و CPU سرور خواهد داشت. شما برای عملکرد صحیح خود و برای مدیریت بانک اطلاعاتی تان در پاسخ به مشتریان باید به میزان کافی منابع RAM و CPU داشته باشید.

کشور ارائه دهنده هاست

اگر شما یک کسب و کار بین المللی ندارید و هدفتان بازار و بازدیدکنندگان داخلی است و اگر شما به دنبال انتخاب هاست برای وردپرس هستید پیشنهاد ما استفاده از هاست ایران است. با توجه به این موضوع که هاست های ایران در داخل کشور میزبانی میشوند هیچ مشکلی از لحاظ تحریم و به خطر افتادن امنیت اطلاعات شما را تهدید نمی کند. همچنین به واسطه فاصله نزدیک فیزیکی به کاربران؛ سرعت لود سایت بالاتر و بهتر خواهد بود و حداقل دو الی سه برابر افزایش سرعت خواهید داشت.

چرا هاست خارجی

دلیل اینکه به خاطر زیر ساخت های شبکه داخل کشور، خیلی از وقت ها اتصال اینترنت داخل با خارج از کشور قطع می شود و هاست داخل کشور با اینکه سرعت بالاتری دارد ممکنه است از خارج از کشور به درستی در دسترس نباشد و بازدیدکنندگان خارجی نتوانند سایت را لود کنند.

تعداد کاربران به صورت همزمان در سایت

شما باید به این موضوع توجه کنید که حداکثر چند کاربر در هر لحظه می توانند روی سایت شما باشند. این موضوع ارتباط تنگاتنگی با میزان رشد سایت شما دارد. بگذارید اهمیت این موضوع را با یک مثال روشن کنم: فرض کنید به دلیل راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی تعداد یک یا دو هزار کاربر به صورت همزمان وارد سایت شما شوند، چه اتفاقی می افتد اگر سایت سرویس هاست شما توانایی تحمل این تعداد کاربر آنلاین را نداشته باشد؟ احتمالا سایت شما به طور ناگهانی از دسترس خارج میشود یا اصطلاحا دان (DOWN) میشود.

بانک اطلاعاتی استفاده شده در طراحی سایت

بانک اطلاعاتی محلی است که تمامی اطلاعات کاربران سایت و مطالب شما در آن ذخیره می شود و از نکاتی هست که قبل از خرید هاست باید آن را در نظر بگیرید. هرچه قدر شما از کاربران اطلاعات بگیرید و ثبت کنید و همچنین مطالب و عملکرد سایت بالاتر برود نیاز شما به این حجم بانک اطلاعاتی هم بیشتر می شود. تقریبا تمام طراحی سایت های امروزی نیاز به بانک اطلاتی دارند. چون استفاده از سیستم های مدیریت محتوا، فروشگاه های آنلاین و سایر نرم افزارها در طراحی سایت ها فراگیر شده است.

خدمات پشتیبانی

در زمان های اضطراری شما باید بتوانید در کوتاه ترین زمان ممکن سایت خود را فعال کنید و به حالت اول برگردانید. در غیر این صورت ضرر زیادی به سایت شما وارد میشود. چون شما به تمامی منابع سرور دسترسی ندارید پس وظیفه تیم پشتیبانی شرکت سرویس دهنده است که در کوتاه ترین زمان ممکن از طریق تیکت، تلفنی یا چت آنلاین به مشکل شما رسیدگی کند.

 در آخر شما می توانید برای خرید انواع هاست ها داخلی و خارجی متناسب با سایت خود از مشاوران سایت های مختلفی که ارائه دهنده خدمات وردپرسی مانند طراحی سایت و تولید محتوا و خرید هاست و ... هستند مراجعه کنید تا بهترین هاست را یا خودتان خریداری کنید یا خرید هاست خود را به این سایت های معتبر بسپارید.