سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکات کلیدی برای طراحی سایت وردپرسی

برای اینکه در گوگل بتوانید در رتبه بالاتری نسبت به رقبای خود قرار بگیرید نکات زیادی وجود دارد که مهم ترین آن توجه به طراحی یک سایت می باشد . طراحی وب سایت وردپرسی که جزء یکسری از خدمات وردپرس می باشد باید از یک سری اصول استاندارد پیروی می‌کند که رعایت آن موجب بهبود عملکرد سایت در ارتباط با کاربران مجازی می‌شود که ما در این مقاله به مهم ترین نکات برای طراحی سایت وردپرسی اشاره کرده ایم پس در ادامه با ما همراه باشید

هدف از طراحی این وب‌سایت چیست؟

یکی از اولین نکات مهم قبل از طراحی سایت این است که متوجه شوید هدف از طراحی این وب‌سایت چیست، بازدیدکنندگان آن چه کسانی هستند، چرا این وب‌سایت را پیگیری می‌کنند، به دنبال چه چیزهایی هستند و چه مواردی برای آن‌ها اهمیت دارد.

بعد از اینکه هدف از ساخت وب‌سایت را درک کردید باید شروع به کار کنید زیرا این اهداف، استراتژی طراحی سایت را تعیین می‌کنند. برخی افراد اهدافی مانند دستیابی به تعداد مشخصی از بازدیدکنندگان منحصر به فرد، نمایش صفحات و دنبال کنندگان شبکه‌های اجتماعی و یا شاید اهدافی مانند بهبود رتبه بندی سایت در  موتورهای جستجو را داشته باشند. این اهداف چندان سخت و خاص نیستند اما زمانی محقق می‌شوند که  سایت راه‌اندازی شده و اصطلاحا زنده باشد.

اهداف اختصاصی وب‌سایت

در برخی مواقع هدف از طراحی وبسایت وردپرسی دستیابی به مورد خاصی است مانند:

قوت نام تجاری

معرفی صاحب وبسایت به عناون مالک را به عنوان یک شخصیت صنعتی یا تجاری.

تهیه لیست ایمیل

افزایش نرخ تبدیلات و فروش

و…

دستیابی به اهداف خاص

برخی وبسایت‌‌ها دارای اهداف خاصی هستند از جمله:

رسیدن به یک نرخ تبدیل خاص برای رشد و توسعه لیست‌های ایمل

رسیدن به تعداد مشخص فروش

کاهش بانس ریت و رسیدن به یک درصد معین

بهینه‌سازی‌شده برای انواع صفحه‌های نمایشگر

یک سایت حرفه‌ای، سایتی است که با در نظر قراردادن تمام مخاطبان خود، تمامی نیاز‌های آن‌ها را برآورده کند.

نکته قابل‌توجه، این است که هر مخاطبی با توجه به سیستم و کامپیوتر در دسترس خود، از صفحه نمایشگر متفاوتی از وب‌سایت شما دیدن می‌کند و اینجاست که شما باید یک نکته را در نظر گرفته و به‌درستی آن را اجرا کنید.

اولین چیزی که با دید مخاطب ارزیابی می‌شود، شکل و شمایل و خوانایی سایت شما است، حال اگر این وب‌سایت، برای صفحه‌های نمایشگر متفاوت بهینه‌سازی نشده باشد یا همان ریسپانسیو نباشد و از اندازه‌های استاندارد برای محتواها استفاده نشده باشد، مخاطب، به‌خوبی قادر به تماشای محتواهای شما نخواهد بود و در نتیجه از سایت شما خارج می‌شود. با از دست‌دادن هرکدام از این مخاطب‌ها، شما یک شانس و یک فرصت را از دست خواهید داد.

رابط کاربری زیبا و ساده

در هر کتاب موفقیتی که تا به امروز چاپ شده است، یکی از رمز و رازهای موفقیت، ایجاد نظم و هماهنگی در تمامی زمینه‌هایی است که با آن، دست و پنجه نرم می‌کنید. جالب است بدانید که این جمله در هر مسئله‌ای غیرقابل‌انکار است.

نظم، به روح و روان آرامش می‌بخشد و اگر نظم در مکانی که در آن هستید، حاکم باشد، بدون شک، شما تمایل بیشتری برای ماندگاری در آن مکان، دارید. این موضوع برای سایت‌ها نیز صادق است. اگر هدف شما بالابردن ماندگاری مخاطبان است، رابط کاربری‌ای شیک و در عین حال ساده خلق کنید که کاربر هدف شما با این ظاهر زیبا و پسندیده، ارتباط برقرار کند.

توجه داشته باشید که منظور از ظاهری زیبا، به هیچ عنوان طراحی‌های شلوغ و درهم برهم نیست. شما می‌توانید با دقت در هارمونی، ترکیب رنگ‌ها و اشکال مختلف، طراحی مینیمال و کاربر پسندی را به ارمغان بیاورید.

ایجاد محتوای جذاب

هرچقدر که نسبت رضایت مخاطبانتان به محتوای شما بیشتر از محتوای رقبایتان باشد، بدون شک، موفق‌تر خواهید بود. برای رشد کسب‌وکار اینترنتی خود، باید خلاقیت راضی کردن مشتریان و مخاطبان خود را داشته باشید. بخش عمده راضی نگه‌داشتن مخاطبان به رفع نیازهای آنها، وابسته است، هرچه محتوای مفیدتری ارائه دهید و به سؤالات و نیازهای مخاطبان خود، پاسخ دهید، در راضی نگه‌داشتن آنها، موفق‌تر بوده‌اید.

بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو

تا به اینجا، ملاک‌های جلب رضایت مخاطبان که پایه و اساس یک سایت حرفه‌ای را بنا می‌کند، مورد بررسی قرار دادیم؛ اما اکنون می‌خواهیم زمان را به عقب بازگردانیم، درست به قبل از اینکه مخاطب، سایت شما را پیدا کرده و سؤال و نیاز خود را جستجو کند.

حال فرض کنید که مخاطب، با جستجو کردن نیاز خود، سایت شما را پیدا نکند، در نتیجه؛ هرچقدر هم که محتوای جذابی طراحی کرده باشید، اگر مخاطب آن را پیدا نکند تمامی کارهایی که برای افزایش زمان ماندگاری مخاطب انجام داده‌اید، بیهوده خواهد بود. نیازی به نگرانی نیست، شما با بهینه‌سازی سایتتان، مسیر ورود مخاطب به سایت خود را باز می‌کنید و ترافیک و ورودی‌های صفحه شما، افزایش می‌یابد.

اهمیت UI  و UX در طراحی یک سایت حرفه‌ای

دو ویژگی مهم در طراحی سایت های حرفه ای که به صورت ویژه به آن ها توجه می شود، یو آی و یو ایکس سایت ها هستند.

UX : user experience design

UI : user interface design

در واقع یوآی به معنی تمامی فعالیت هایی است که برای طراحی روی ظاهر وب سایت انجام می شود.

تمامی کدنویسی ها در قسمت فرانت اند و هر آنچه که در ظاهر سایت دیده می شود مربوط به یو آی است. تلاش بیشتر در این زمینه و کدهای تاثیرگذار و حرفه ای باعث لذت بیشتر از سایت می شود. در واقع تمام کارهایی که جهت زیبا نموندن ظاهر یک سایت از جمله طراحی و انیمیشن و تصویرسازی و آشنایی با مقوله روانشناسی رنگ ، عناصر و ترکیب رنگ ها همه پیرامون مبحث UI صورت می گیرد و آن ها را پوشش می دهد.

ولی یو ایکس به کد نویسی هایی که در قسمت بک اند روی آنها کار می شود مربوط است. از جمله دستوراتی که امکان انجام یک سری کارها مثل ورود به سایت ، ثبت نام ، خرید ، جستجو کردن بین محصولات و خدمات و کالاها ، ثبت و به روزرسانی مطلب ، ثبت نام و حذف کاربران توسط مدیران سایت و همچنین ارتباط راحت تر با پایگاه های داده و غیره . در واقع مبحث یو ایکس یک سایت میزان بازخورد یک سایت را مشخص می کند که تا چه اندازه از بخش های مختلف یک سایت بازدید به عمل آمده و نظر کاربران راجع به دسترسی به آن ها چگونه است؟ شما می توانید برای انجام یو ای و یو ایکس به سراغ انواع سایت های خدمات ورپرس رفته و به راحتی یک ظاهر زیبا و کاربردی برای سایت خود طراحی کنید .

افزایش سرعت لود سایت

در طراحی سایت باید به سرعت سایت دقت شود. انتخاب یک هاست مناسب یکی از راه های دست یافتن به سرعت بالا می شود.بعد از این خرید یک هاست و دامنه مناسب ، نوبت به نوع طراحی و برنامه نویسی می رسد که شما حتما باید این نکته را در درجه بالای اهمیت قرار دهید.در طراحی سایت وردپرس سرعت به قدری مهم است که کاربر وقت زیادی برای لود شدن و بالا آمدن سایت شما نمی گذارد ودر صورت طولانی شدن لود سایت ، به راحتی سایت شما را ترک کرده و به سراغ سایت دیگری می رود .

افزایش امنیت سایت

ویژگی دیگر برای طراحی سایت حرفه ای و کاربرپسند رعایت نکاتی است که باعث بالابردن امنیت یک سایت شود و هکر ها و کاربران عادی که قصدشان آزار و اذیت است به راحتی به منابع و کدهای سایت و حتی رمزهای عبور دسترسی پیدا نکنند و این را نیز باید در نظر داشته باشید که اگر یک سایت امنیت کافی نداشته باشد کاربران و مشتریان نمی توانند برای خرید و برآورده کردن نیازهای خود به آن سایت مراجعه کنند و تمام زحماتتان به هدر می رود.

ارزیابی اهداف و رعایت نکات مهم قبل از طراحی سایت موجب صرفه جویی در وقت، کاهش استرس، کنترل هزینه‌ها و حذف موانع بالقوه خواهد شد. به این ترتیب کار را بهتر انجام می‌دهید و محصول نهایی با کیفیت بالاتر تولید خواهد شد. بنابراین این نکات گفته شده قبل از طراحی سایت حتی بعد از آن هم باید دائم چک کنید و راعایت کنید تا یک سایت با طراحی بهینه داشته باشید . البته شما م یتوانید در صورت نداشتن زمان به سراغ انواع سایت هایی که در حوزه خدمات وردپرس برای سئو و طراحی سایت و تولید محتوا و... سایت های وردپرسی مشغول به کار هستند مراجعه کنید و در کمترین زمان ممکن سایت خود را با توجه به نکاتی که گفته شده است با کیفیت بالا راه اندازی کنید .